(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-21107382-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');

17. 12. 2019

Od 1. ledna 2020 zcela končí papírové jízdenky. Platit v tramvaji tak půjde v lednu už pouze kartou ODIS nebo klasickou platební kartou. DPO má zároveň na hlavních zastávkách umožní za hotovost nákup takzvané bezkontaktní kreditní jízdenky.

Otázkou podle Zelených však zůstává, jak budou např. v MHD platit např. senioři z jiných měst, kteří do Ostravy přijedou, ne všichni totiž ovládají platbu kartou. Jak budou jízdné např. dokládat zaměstnanci, kteří budou vysílání na služební cestu a doteď předložili označený lístek zaměstnavateli? Všichni, kteří budou doklad potřebovat si jej zřejmě budou muset vytisknout přes web DPO.

Bohužel tato na první pohled líbivá forma platby má své mouchy. Platbu kartou účtuje firma Dopravní podnik Ostrava a.s., ale veškeré reklamace řeší firma Koordinátor ODIS, s. r. o. A to je první kámen úrazu. V případě problému se jeden odkazuje na druhého a celý problém spíše vyšumí. Zřizovatele podniku tyto problémy nezajímají.

Po čtyřech letech mění ostravský dopravní podnik navíc opět jízdné. Cena elektronické jednotlivé (10minutové) nepřestupní jízdenky bude zvýšena ze 14 Kč na 16 Kč, cena přestupování v rámci prvních 45 minut jízdy bude zvýšena z 20 Kč na 24 Kč. Stejně tak cena SMS 70/90minutové jízdenky bude zvýšena z 30 Kč na 32 Kč. Také celodenní (24 hodinové jízdenky pro Ostrava XXL) bude zvýšena z 80 na rovných 100 korun.

Od ledna 2020 má být mj. zavedena bezplatná přeprava v rámci celého integrovaného dopravního systému ODIS pro členy Konfederace politických vězňů a válečné veterány.