(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-21107382-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');

15. 11. 2015

Ve středu 25. listopadu proběhne jednání ostravských zastupitelů a zastupitelek. Projednávat se budou dotazy a připomínky na zástupce ostravských městských společností, zpráva o hospodaření města za 3. čtvrtletí, změny v seznamu projektů Integrovaného plánu rozvoje města Ostrava a v alokaci finančních prostředků, záměr zřízení nové příspěvkové organizace města – platformy pro současné umění v Ostravě, městské venkovní kluziště, návrh na založení obchodní společnosti Dům seniorů v Krásném Poli s.r.o. nebo změna územního plánu města. Poslednímibodem bude Integrovaný plán mobility v Ostravě.

Integrovaný plán mobility, který se zabývá plánovanými investicemi v dopravní infrastruktuře, je strategickým dokumentem, který měl být vytvořen k uspokojení potřeb mobility lidí a podniků ve městech a jejich okolí a k zajištění lepší kvality života. Zpracovatelem ostravského plánu je firma AF-CITYPLAN s.r.o. z Prahy, město za plán zaplatí celkem 5,3 milionu korun s DPH. Dne 25. 11. 2015 se bude projednávat část návrhová a prezenční.

Do Integrovaného plánu mobility nejsou převzaty všechny investiční akce do dopravní infrastruktury dle územního plánu. O tom, které investiční akce města jsou zařazeny do Integrovaného plánu mobility, je rozhodnuto na základě matematického modelu města (pokud se jedná a komunikace) a na základě dalších informací z projednání dokumentace. Dále jsou z územního plánu získány informace o rozvoji zástavby města Ostrava. Pro výhledové stavy je vytvořen digitální model dopravy, který zohledňuje nejen nové stavby dopravní infrastruktury, ale při tvorbě matic cest vychází i z rozvoje území, které predikuje územní plán. Součástí dokumentace jsou i hluková a rozptylové studie, které hodnotí stávající stav životního prostředí na území Ostravy. Návrh také částečně řeší doporučené projekty související se snížením imisní zátěže z dopravy.

Studie např. identifikovala dvě vhodné oblasti pro zavedení nízkoemisní zóny, a to širší centrum města a Poruba a Svinov. Více na http://mobilita-ostrava.cz/