(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-21107382-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');

5. 10. 2020

Nemělo by zapadnout, že vláda  v tichosti, pod rouškou nouzového stavu a víkendových voleb, projednala další kroky na cestě k realizaci ekologicky i ekonomicky nesmyslného projektu vodního kanálu Dunaj-Odra-Labe.

Stavba by znamenala významnou ekologickou zátěž pro náš region, vážně by ohrozila cenné biotopy v údolní nivě řeky Odry a vodní režim v krajině. Provázely by ji také obrovské zábory kvalitní zemědělské, ale i lesní půdy.

V pondělí 5. 10. 2020 Vláda ČR v tichosti projednávala bod „Studie proveditelnosti koridoru Dunaj – Odra – Labe“.

Vláda uložila ministrovi dopravy (hnutí ANO) zahájit přípravu Oderské větve v úseku Ostrava-Svinov – státní hranice ČR/Polsko – (Koźle) jako první části propojení Odra – Dunaj ve výsledné variantě dle studie proveditelnosti DOL. Do 30. června má 2021 předložit vládě zprávu o dosažených pokrocích v rámci přípravy tohoto úseku. V rámci územní ochrany koridoru DOL má iniciovat změnu vedení koridorů územní rezervy průplavního spojení dle výsledné varianty SP DOL, a to pro všechny tři uvažované větve.

Úsek DOL by měl začínat na Odře v ostravské části Svinov a pokračovat až k hranicím Polska. Zde by se měl napojit na polskou část vedoucí až k městu Koźle. Stavba by měla na české straně zahrnovat rekonstrukci sedmi silničních a železničního mostu, dále dvou plavebních komor a vybudování přístavu ve Svinově. Podle dokumentu ministerstva by pro co nejefektivnější využití vodní cesty měla být hloubka pět metrů a šířka plavební dráhy okolo 40 metrů.

Vnímám tuto investici jako obrovské mrhání penězi daňových poplatníků, jako několikrát prokázaný ekonomický nesmysl, a z hlediska dopadů na životní prostředí naprosto nepřijatelný (vlastně katastrofální) zásah do krajiny„, říká o megalomanské plánu senátor Petr Orel za Zelené. Negativně se k tomuto záměru dlouhodobě vyjadřují i odborníci z různých oborů, včetně vědců, ale také velká většina obcí v dotčeném území. Stále se můžete i vy připojit k naší petici.

Podepište prosím petici na https://www.zeleni.cz/petice-sucho, aby se podařilo toto ekologické i ekonomické zlo zastavit!

 

Petr Orel /Zelení/, senátor, Novojičínsko

 

 

Zdroj: https://www.zeleni.cz/megaprojekt-kanalu-dol-vyvolava-pochybnosti-senat-pozaduje-nezavisle-posouzeni/