(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-21107382-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');

10. 5. 2016

Desetitisíce insolvenčních návrhů fyzických osob ročně, stoupající počet lidí v exekuci, předlužení občanů, dluhové pasti. Je to velmi smutný, ale zejména varovný obrázek české společnosti. A v některých regionech s vyšší mírou nezaměstnanosti je to přímo dramatické. Jako obhájce vidím také propojení těchto dluhových pastí s dalšími společenskými neduhy jako jsou drogy, kriminalita, násilí, rozpady rodin, děti bez výživného, bez…východnost, sebevraždy.

Stát by měl zvážit reklamní masáž, která se na lidi valí ze všech stran a slibuje jim „půjčky téměř zadarmo“, „statisíce za pár stovek“, „půjčky bez rizika“ a další velmi zavádějící lákadla. A lidi se zblbnout nechají, jinak by reklamy neexistovaly.

Netvrdím, že by měl stát zásadně omezovat reklamy. Ale měl by se zamyslet, zda považuje předluženost stále větší části populace za problém a pokud ano, měl by hledat řešení. Zatím stát spíše podporuje stávající takřke nucení půjček lidem. Ne všichni jsou však schopni říci této masáži slibující peníze téměř zadarmo striktně NE. Jednoduše podlehnou. A nelze jim to vždy vyčítat, vždyť jsou takto masírováni téměř neustále. Navíc ruku na srdce, na koho oprvadu nikdy žádná reklama neměla vliv při rozhodování? A uvědomujeme si vůbec, zda na nás reklamní masáž nemá vliv podvědomně? Kdyby reklama tuto moc neměla, patrně by do ní firmy neinvestovaly takové peníze.

Jiří Klega, advokát předseda ZO Strany zelených v Ostravě kandidát do krajského zastupitelstva

http://www.advokatova.cz/tristni-vysledky-insolvenci.html