(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-21107382-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');

11. 9. 2020

Rozšiřování a zlepšování tramvajové dopravy v Ostravě je podle nás důležitým krojem pro rozvoj udržitelné budoucnosti města

Zelení takové projekty určitě budou podporovat. Usnadní to dojíždění MHD po celé s Ostravě. Co se ale týče výběr trasy a způsobu realizace to už je věc konkrétních řešení. Určitě chceme aby to co nejméně zasáhlo do života lidí a do prostředí v okolí stavby. Nejde o to proinvestovat velké peníze, ale aby nová trasa byla postavena rychle a šetrně k okolí. Myslíme si, že pokud tramvajová doprava o něco sníží množství osobních aut na komunikaci, je to dobrá varianta.

Například tramvaj může ujet určitý počet kilometrů bez potřeby trolejového vedení, to znamená, že v některých úsecích, by troleje vůbec nemusely být stavěny, aby nebylo narušeno okolí. Dobrým řešením je třeba výsadba trávníku v okolí, který by měl snižovat hlučnost i prašnost.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) nedávno dokončil rekonstrukci tramvajové trati z Nové Vsi do Třebovic, která přišla na 130 milionů korun a byla jednou z největších letošních investičních akcí podniku. Tramvaje se na trať vrátily na začátku září a tramvaje v některých úsecích poprvé v Českou pojedou až osmdesátikilometrovou rychlostí.